10 / Вересень, 2019
9 вересня 2019 року відбулась підсумкова конференція пілотного проєкту Міністерства культури України з упровадження освітніх програм у мистецьких школах «Крок у майбутнє». Оскільки засновниками мистецьких шкіл зазвичай є органи місцевого самоврядування, Асоціація міст України долучилась до підготовки конференції і провела опитування міст та ОТГ щодо проблемних питань у сфері реалізації реформи початкової мистецької освіти. Учасниками конференції стали керівники пілотних шкіл, педагогічні колективи цих закладів.
Під час першої сесії конференції Генеральний директор Директорату мистецької освіти Тетяна Колос розповіла про результати пілотного проекту (презентація). Основними результатами пілоту, на думку очільниці директорату, стали такі досягнення:
-
новий розподіл часу за освітніми компонентами дозволи охопити більшу кількість дітей та реалізувати індивідуальні освітні траєкторії;
-
освітні програми були реалізовані в повному обсязі без залучення додаткових коштів з бюджету;
-
діти і батьки повністю задоволені навчанням і вмотивовані;
-
відрахування учнів пілотного проекту практично не було (окремі випадки були пов’язані зі зміною учнями місця проживання);
-
підвищився показник відвідуваності учнями занять;
-
новий зміст початкової мистецької освіти елементарного підрівня освіти був апробований та отримав позитивну оцінку;
-
вербальне оцінювання було визнане ефективним та мотивуючим для учнів;
-
схвалено модель освітньої програми «Образотворче мистецтво: станкове та декоративне».
Участь у підсумковій конференції пілотного проєкту упровадження освітніх програм у мистецьких школах «Крок у майбутнє» взяла Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, народний депутат України Ірина Констанкевич, яка наголосила на важливості початкової мистецької освіти та, зокрема, на необхідності закласти кошти до Державного бюджету України на 2020 рік для фінансування її потреб. «Найближчим часом за моєю ініціативою на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики буде винесено реформу мистецької освіти. Ми маємо на рівні держави визначити механізми захисту цієї важливої сфери освіти», ‒ запевнила учасників народний депутат.
Про підготовку навчальних програм навчальних дисциплін для елементарного підрівня початкової мистецької освіти (презентація) розповіла директор Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти Марина Бриль. Найбільш активними областями у цьому процесі стали: Київська, Дніпропетровська, Донецька, Черкаська, Миколаївська, Харківська та Львівська області.
Особливості організації творчих конкурсів у Європі та мистецьку освіту Німеччини (презентація) представила директор Українського центру культурних досліджень Ірина Френкель. «Місцеве самоврядування в Німеччині вважає надзвичайно престижним одержувати право на проведення фінальних етапів творчих конкурсів, а тому з метою підвищення іміджу своєї громади здійснює закупівлю всіх необхідних музичних інструментів», ‒ додала вона.
Участь в обговоренні реформи початкової мистецької освіти з виступом на тему «Початкова мистецька освіта як запорука розвитку громади» (презентація) взяла аналітик Аналітичного центр Асоціації міст України Людмила Мозгова, яка наголосила на тому, що «ми маємо оцінювати перші успіхи реформи, у той же час детально аналізувати можливі ризики та усувати недоліки». Також експерт розповіла про результати опитування органів місцевого самоврядування щодо проблемних питань у сфері початкової мистецької освіти та представила відповідну аналітику.
Директор з розвитку Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад Ігор Абрам’юк запевнив учасників заходу в підтримці місцевим самоврядуванням України закладів мистецької освіти.
Про основні досягнення реформи та їх перебіг розповів Голова громадської організації «Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти» Богдан Ховзун, який є також директором Львівської музичної школи № 6 імені Б.-Ю. Янівського. Цей заклад не був визначений пілотним, однак запровадив цікаві у сфері мистецької освіти новації (презентація).
Під час другої сесії конференції із представленням досвіду роботи мистецьких шкіл виступили їх директори.
На завершення Міністерство культури України та Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти відзначили колективи пілотних закладів освіти за активну участь у реформі та удосконаленні змісту мистецької освіти.
Додатково:
Пілотний проект з упровадження нових освітніх програм хореографічного напряму Опорної мистецької школи Перещепинської ОТГ (презентація)
Пілотний проект з упровадження нових освітніх програм у мистецькій школі Київської дитячої школи мистецтв № 5 імені Л. Ревуцького (презентація)
Аналітичний центр АМУ
Галузь: