Школа, за умови формування громадянсько активного середовища, стає місцем, де діти вчаться аналізувати, управляти ресурсами, шукати шляхи вирішення різних проблем місцевого значення. Варто зауважити, що за такого підходу місцева влада отримує помічників, а учні усвідомлюють свою відповідальність за прийняті рішення, адже вона, на нашу думку, приходить не з віком, а з досвідом.
На нашу думку, уроки місцевого самоврядування мають увійти в практику шкільного життя, оскільки вони:
- сприяють розумінню повноважень органів місцевого самоврядування;
- популяризують рішення органів місцевого самоврядування;
- готують школярів до власної відповідальності за свої вчинки;
- долучають учнів до обговорення важливих питань соціально-економічного розвитку рідного краю;
- сприяють іміджу місцевої влади, її доступності до громадян;
- залучають інтелектуальний ресурс учнівської молоді до розробки програм розвитку міста (селища або села) тощо.
Проведення такої форми взаємодії є актуальним у будь-який період навчального року, поряд із тим рекомендуємо провести урок місцевого самоврядування та приурочити його до Дня місцевого самоврядування, що згідно з Указом Президента України від 25 листопада 2000 року № 1250/2000 з 2000 року [3] святкується 7 грудня. Цей день є важливим, адже на державному рівні визнано вагомість та статус органів місцевого самоврядування, їхню роль у державотворенні.
Центром аналізу та розробки законодавства підготовлено методичні рекомендації до проведення такої форми роботи.
Запрошуємо всіх долучитись до цієї форми роботи та розмістити на Форумі АМУ кращі практики та ідеї.
Центр аналізу та розробки законодавства Асоціації міст України