29 / Червень, 2021
24 червня у Харкові відбулася Всеукраїнська стратегічна сесія «Освіта України – 30. Національний технопарк з підвищення якості освіти», організована Міносвіти.
Учасники: Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин, Голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Юлія Гришина, очільники Харківської облдержадміністрації, Харківської обласної та міської ради, керівники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, представники Інституту модернізації змісту освіти, Національної академії педагогічних наук України, Малої академії наук, ректори (директори) закладів вищої і післядипломної педагогічної освіти та інші.
Асоціацію міст України на заході представляла аналітик з питань освіти Тетяна Куценко.
Мета заходу - презентація ідеї Національного освітнього технопарку та об'єднання зусиль органів місцевого самоврядування, закладів освіти різних рівнів, наукових і громадських інституцій навколо моделі створення такого технопарку.
Передбачається, що це дозволить забезпечити трансформацію національної системи освіти, враховуючи чотири базові напрямки:
- впровадження в національний освітній простір основних цінностей та компетентнісної освіти;
- розвиток інтелектуальної еліти нації;
- створення безпечного для життя та здоров’я освітнього середовища;
- трансформація системи управління освітою.
Основну ідею майбутнього технопарку презентував Міністр освіти і науки України. Він зазначив, що нова українська школа є школою навчання та розвитку компетентностей, адже часи змінюються, і освітній процес слід адаптувати до потреб здобувачів освіти. Тому базовим компонентом Національного технопарку з підвищення якості освіти є впровадження в освітній простір компетентнісної освіти, зокрема функціонування оффлайн- та онлайн-ресурсів ціннісних орієнтирів освіти, кардинальне оновлення системи підготовки та супроводу компетентного вчителя для НУШ.
Основними напрями трансформації системи управління освітою в межах моделі Національного технопарку з підвищення якості освіти Міністр окреслив такі:
- функціонування Національної школи резерву управлінців;
- формування ефективної мережі закладів освіти для надання якісних освітніх послуг у громадах – на місцях до цього мають підходити виважено, з урахуванням інтересів громади та зважати на базові загальнолюдські цінності;
- реалізація державно-приватного партнерства в освіті - об’єднання зусиль бізнесу і держави в освіті.
Задля реалізації амбітної мети МОН пропонує об’єднатися в технопарк топ-менеджерам освіти, науковцям, ректорам університетів, директорам педагогічних коледжів, шкіл, позашкільних закладів освіти, батькам здобувачів освіти, бізнесу. Керівникам департаментів освіти і науки, закладів вищої і післядипломної освіти, громадам Міністр запропонував розглянути питання відкриття сервісних центрів технопарку, які, як і сам технопарк, можуть існувати у віртуальному або в реальному просторі та часі.
Такі сервісні центри технопарку на місцях задовольнятимуть інтереси та потреби всіх учасників освітнього процесу громади:
-
здобувачів освіти – у забезпеченні конкурентоспроможності та успішності в житті;
-
батьків – у впевненості за майбутнє своїх дітей;
-
освітян і науковців – у появі нових стимулів та отриманні високих результатів своєї праці;
-
роботодавців і бізнес-структур – в отриманні висококваліфікованих фахівців, здатних суттєво підвищити економічний стан своєї країни.
У рамках Стратегічої сесії учасникам була представлена виставка-презентація "Освіта Харківщини - 30", на якій заклади спеціалізованої середньої, фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти представили кращихі педагогічні практики і свої наукові лабораторії педагогічного спрямування. Учасники ознайомилися з інфраструктурою, науковим потенціалом закладів освіти, новітніми розробками вчених закладів вищої освіти, пріоритетними напрямами наукових розвідок, а також безпосередньо випробували в дії наукове обладнання.
Галузь: