07 / Листопад, 2017
6 листопада 2017 року відбулись засідання секторальних робочих груп соціальної сфери під час Форуму місцевого самоврядування з обговорення фінансування та реформування соціальної сфери, що проводить Асоціація міст України в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС) за підтримки USAID. Група фахівців із освіти працювала під головуванням Галини Остапенко, голови Секції з питань освіти Асоціації міст України, начальника Управління освіти Первомайської міської ради Миколаївської області, та співголовуванням аналітика АМУ, кандидата педагогічних наук Людмили Мозгової.
Участь у засіданні взяли близько 60 осіб, з яких міські, сільські та селищні голови, їх заступники, представники органів управління освітою, експертного середовища та міжнародних проектів із усіх областей України 58 населених пунктів.
Учасників засідання привітав Заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, який розповів про впровадження реформи Нової української школи та повноваження органів управління освітою у контексті законодавчих змін. «Нам надзвичайно важливо отримати відбек від освітян у тому, що є важливим і актуальним для матеріально-технічної бази навчальних закладів під час впровадження реформи Нової української школи», – зазначив Заступник Міністра.
 
Щодо розбудови системи забезпечення якості освіти в умовах децентралізації (презентація) проінформував Іван Юрійчук, завідувач сектору моніторингу освіти Державної інспекції навчальних закладів. Особливу уваги учасників викликала доповідь Олесі Самойленко, консультанта Апарату Премʼєр-міністра України, про створення інклюзивного освітнього середовища та перспективний досвід Вінниці (презентація). Крім того, учасникам заходу Айдер Сеїтосманов, експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні», презентував платформу кращих практик управління освітою.

У ході дискусії було порушено такі питання:
  1. Необхідності передачі в оперативне управління міст-обласних центрів закладів професійно-технічної освіти, що фінансуються з бюджетів цих міст.
  2. Механізму створення сервісно-ресурсних центрів, їх кадрове та фінансове забезпечення, у тому числі з Державного бюджету України.
  3. Можливості використовувати залишки освітньої субвенції у наступному бюджетному періоді.
  4. Терміну проведення інституційного аудиту тих навчальних закладів, атестація яких мала відбутись цього року та була скасована у звʼязку з прийняттям Закону України «Про освіту».
  5. Механізму прийняття в мережу освіти закладів культури, зокрема музичних шкіл.
  6. Встановлення квот у ДФРР на будівництво шкіл та закладів дошкільної освіти.
  7. Здійснення фінансування закладів загальної освіти з урахуванням поділу класу на групи.
  8. Необхідності збільшення обсягу освітньої субвенції для міст-обласних центрів.
  9. Недостатнього фінансування закладів дошкільної освіти, що розташовані в селах, із районних бюджетів.
  10. Високої оплати оренди приміщень, що належать Фонду державного майна та використовуються з метою надання освітніх послуг або гаражних приміщень для шкільних автобусів (близько 12-16 тис. грн.).
  11. Актуальності проведення вивчень стану викладання предметів, рівня навчальних досягнень учнів органами управління освітою у звʼязку з прийняттям Закону України «Про освіту».
Окрім того, було обговорено зміни у повноваженнях органів управління освітою та заслухано звіт про стан реалізації стратегії АМУ з освіти (презентація).
Сьогодні, 7 листопада учасники Форуму відвідують Міжнародний виставковий центр, де оглядають сучасні виставки у частині впровадження нових технологій для створення комфортних умов одержувачам освітніх послуг.
Аналітичний центр АМУ
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)