18 вересня Черкаське регіональне відділення Асоціації міст України провело в місті Умань практикум із застосування законодавства на тему: «Новації законодавства у сфері освіти. Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID. Модератором практикуму стала Людмила Мозгова, аналітик Аналітичного центру АМУ.
Учасниками заходу стали керівники органів управління освітою міст, окремих районів та ОТГ, а також керівники закладів освіти Уманської міської ради. Практикум проходив на базі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради.
Гостей міста та своїх колег привітала заступник Уманського міського голови Жанна Лозінська, яка на голосила на важливій ролі АМУ в оперативній підтримці діяльності органів місцевого самоврядування та, зокрема, м. Умані.
Виконавчий директор Черкаського регіонального відділення Світлана Крамар розповіла про проект ПУЛЬС та його роль у зміцненні місцевого самоврядування в Україні, а також про мету та завдання практикуму.
Аналітик Аналітичного центру АМУ Людмила Мозгова проаналізувала новації законодавства в освіті, а також розповіла про особливості надання освітніх послуг в умовах реформи Нової української школи (презентація).
Про специфіку впровадження реформи освіти в місті та місцеві програми, спрямовані на підтримку галузі, поділилась начальник відділу освіти Уманської міської ради Оксана Мельник. Учасники відзначили позитивний досвід міста щодо мотивації обдарованих дітей.
Особливий інтерес слухачів викликала доповідь заступника Білозірського міського голови Ірини Грищенко, яка поділилась досвідом підтримки житлом та іншими соціальними гарантіями вчителів, оптимізації мережі та налагодження діалогу з батьківською громадськістю.
Наприкінці практикуму відбувся круглий стіл, під час якого учасники активно обговорили стан імплементації Закону України «Про освіту».
Учасники практикуму визначили найбільш важливі проблеми галузі:
дефіциту освітньої субвенції та недостатньої кількості коштів субвенції на Нову українську школи;
необхідності зменшення кількості навчальних предметів у старшій школі;
відсутність кадрів у сільській місцевості;
низьку якість підготовки спеціалістів у педагогічних вишах;
значний розрив між Державними стандартами дошкільної та початкової освіти, що не забезпечує належним чином наступність у здобутті дітьми освіти;
наявність перешкод у засвоєнні коштів субвенції на Нову українську школу;
необхідність введення до штатних розписів закладів освіти медичних працівників як штатних одиниць та ін.
Наприкінці заходу учасники підтримали необхідність та актуальність проведення таких практикумів для представників галузі освіти, які працюють на локальному рівні.
Аналітичний центр АМУ