05 / Грудень, 2017

Щодо проекту Закону України «Про внесення змін до статті 85 Бюджетного кодексу України щодо видатків на утримання закладів освіти» (реєстр. № 7174 від 05.10.2017, н. д. Співаковський О. В., Констанкевич І. М. та ін.)

На розгляді в Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти перебуває проект Закону України «Про внесення змін до статті 85 Бюджетного кодексу України щодо видатків на утримання закладів освіти» (реєстр. № 7174 від 05.10.2017, н. д. Співаковський О. В., Констанкевич І. М. та ін.) (далі – Законопроект).

Змінами до статті 85 Бюджетного кодексу України пропонується дозволити утримання закладів освіти одночасно з різних бюджетів, що приводить норми бюджетного законодавства до норм Закону України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів.

Зважаючи на те, що прийняття цього Законопроекту дозволить здійснювати підтримку закладів освіти різних форм власності, або окремих напрямків їх діяльності, з різних бюджетів, Асоціація міст України звернулась із проханням до Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти підтримати проект Закону України «Про внесення змін до статті 85 Бюджетного кодексу України щодо видатків на утримання закладів освіти» (реєстр. № 7174 від 05.10.2017) та прискорити його розгляд у Верховній Раді України.

ТЕКСТ листа АМУ за посиланням

Щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на оплату послуг з підготовки фахівців на умовах регіонального замовлення» (реєстр. № 7175 від 05.10.2017, н. д. Співаковський О. В., Констанкевич І. М. та ін.)

На розгляді в Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти перебуває проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на оплату послуг з підготовки фахівців на умовах регіонального замовлення» (реєстр. № 7175 від 05.10.2017, н. д. Співаковський О. В., Констанкевич І. М. та ін.) (далі – Законопроект).

Законопроектом пропонується, крім іншого, внести зміни до пункту «е» частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України, якими передбачити здійснення видатків із бюджетів міст обласного значення-обласних центрів на підготовку не тільки кваліфікованих робітників на умовах регіонального замовлення у професійно-технічних та інших навчальних закладах державної та/або комунальної власності, які розташовані на території зазначених міст, а й фахівців. Ідеться про підготовку молодших спеціалістів. Це дозволить здійснювати оплату навчання молодших спеціалістів у професійно-технічних навчальних закладів за кошти бюджетів міст обласного значення-обласних центрів.

Однак запровадження додатково програм із підготовки молодших спеціалістів у ПТНЗ за кошти бюджетів міст обласного значення-обласних центрів суттєво спричинить збільшення їх видатків. Наприклад, у м. Івано-Франківську вже у 2018 році на утримання 9 ПТНЗ пішло 100 млн грн., що становлять ¼ всіх видатків на освіту міста. Оскільки економіка міст не потребує великої кількості фахівців, які готуються у ПТНЗ, а регіональним замовленням покриваються потреби всього регіону (навчаються діти з інших міст та районів області), відповідно до статті 7 Бюджетного кодексу України вбачаємо у запропонованих змінах порушення принципу субсидіарності й прогнозуємо переведення системи фінансування ПТНЗ на міжбюджетні відносини.

Зважаючи на вищезазначене та в цілому підтримуючи необхідність фінансування підготовки фахівців у закладах освіти з Державного бюджету України та обласних бюджетів, Асоціація міст України звернулась до Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти з проханням залишити пункт «е» частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України у чинній редакції.

ТЕКСТ листа АМУ за посиланням

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)