05 / Січень, 2022
1 січня Міністерство освіти і науки України оприлюднило результати реалізації Плану пріоритетних дій ряду 2021 року та головні цілі на 2022 рік. Сергій Шкарлет, Міністр освіти і науки, назвав пріоритетними питання розбудови безпечного та здорового освітнього середовища, інклюзивне навчання та цифровізацію освіти.
 
Серед цілей на 2022 рік визначено зокрема такі:
  • розвиток мережі закладів дошкільної освіти;
  • затвердження Державного стандарту профільної середньої освіти;
  • запуск реформи «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти;
  • схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2022-2032 роки;
  • забезпечення оновлення та модернізації пожежних систем у закладах загальної середньої освіти;
  • розвиток платформи «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • затвердження Державних цільових програм розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, відновлення та розбудова гуртожитків для проживання студентів закладів вищої освіти;
  • реалізація проєкту «Президентський університет»;
  • створення умов для безперешкодного навчання протягом життя;
  • розвиток інноваційної інфраструктури на базі закладів вищої освіти та наукових установ;
  • реалізація рамкової програми Європейської Комісії з досліджень та інновацій «Горизонт Європа», програми з досліджень і навчання «Євратом» в Україні.
Нагадаємо, що у грудні на своєму офіційному сайті МОН розмістило план проведення консультацій з громадськістю щодо питань формування та реалізації державної політики у сфері освіти на 2022 рік, який мав би співвідноситися з пріориттними цілями МОН. Зазначений документ містить 27 пунктів, з яких переважна більшість стосуються вищої, фахової передвищої освіти та наукової діяльності. Лише кілька пунктів стосуються  загальної середньої освіти, а саме - 5, професійно-технічної освіти - 3, інклюзії – 2. Питань з дошкільної освіти у плані консультацій з громадськістю немає.
 
Асоціація міст України закликає громади брати участь у громадських обговореннях, висловлювати своє бачення і позицію щодо запропонованих до обговорення нормативно-правових актів та долучитися до формування державної політики у сфері освіти.
Безпосередньо діяльності кожного закладу середньої освіти у громаді стосуються такі питання Плану:
  • п. 3 – проект державного стандарту профільної середньої освіти (строк проведення консультацій: січень-березень);
  • п. 19 – проект наказу МОН «Про затвердження Порядку проведення громадської акредитації закладів загальної середньої освіти» (строк проведення консультацій: січень-березень);
  • п. 21 – внесення змін до Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів (строк проведення консультацій: вересень);
  • п. 22– внесення змін до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (строк проведення консультацій: вересень).
Також важливими є:
  • п. 4 проект постанови КМУ «Про внесення змін до переліку професій загальнодержавного значення, підготовка за якими здійснюється за кошти державного бюджету» (строк проведення консультацій: лютий);
  • п. 9 Проект Національної стратегії розвитку осіб з особливими освітніми потребами на 2021-2031 роки (строк проведення консультацій: березень).
Повністю з Планом МОН щодо проведення консультацій з громадськістю на 2022 рік можна ознайомитися за посиланням.
Для громадського обговорення МОН пропонує проєкт наказу «Про затвердження порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм". Метою прийняття наказу є впровадження правового регулювання процедури проведення експертизи і механізму затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм, та надання можливості закладам освіти використовувати ці освітні програми в освітньому процесі.
 
Обговорення триває з 4 січня 2022 року до 04 лютого 2022 року.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються у формі порівняльної таблиці на електронні адреси: 
dam.sqeu@gmail.com (ДСЯО), 
khomenko@mon.gov.ua (Хоменко Олена Вікторівна), 
tetiana.balashova@mon.gov.ua (Балашова Тетяна Анатоліївна, експертна група з питань шкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН). 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)