24 / Березень, 2021
24 березня на засіданні Уряд прийняв рішення доопрацювати протягом трьох днів План пріоритетних дій Уряду на 2021 рік. Прийняття такого розпорядчого документу обумовлюється визначенням пріоритетних завдань органів виконавчої влади на наступний рік, спрямованих на впровадження соціально-економічних, гуманітарних та правових реформ, визначених Програмою діяльності Уряду. Він містить конкретні кроки та перелік законопроєктів, супроводження яких у Верховній Раді забезпечить послідовність реалізації заходів, розпочатих у 2020 році.
Міністерство освіти і науки України визначило 62 пріоритетних завдання на наступний рік, які увійшли до Плану пріоритетних дій Уряду. Завдання стосуються таких напрямів:
Урегулювання питань дошкільної освіти - 5 позицій:
-
розроблення нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту», в якій передбачається запровадження нової моделі фінансування дошкільної освіти;
-
впровадження нового Базового компоненту дошкільної освіти;
-
запровадження внутрішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти на основі критеріїв якості дошкільної освіти;
-
розроблення та впровадження професійних стандартів за професіями «Вихователь» та «Керівник закладу дошкільної освіти»;
-
створення додаткових місць у закладах дошкільної освіти.
Урегулювання питань загальної середньої освіти – 17 позицій:
-
розбудова мережі профільної школи (затвердження положень про ліцей, про науковий ліцей, про науковий ліцей-інтернат);
-
розроблення порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти;
-
реалізація заходів в рамках «Спроможна школа для кращих результатів» (державна підтримка ремонту будівель шкіл, завершення недобудов та закупівлі обладнання)
-
оновлення змісту базової середньої освіти;
-
проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022;
-
підготовка до участі в міжнародному порівняльному дослідження якості природничо-математичної освіти TIMMS;
-
створення мережі екзаменаційних центрів;
-
а також питань, що стосуються забезпечення підручниками, організації інклюзивного навчання, сертифікації вчителів початкової освіти, профорієнтаційної роботи з учнями, формування безпечного освітнього середовища, розвитку освітньої статистики та аналітики.
Урегулювання питань позашкільної освіти – 3 позиції:
-
внесення змін до Закону України «Про позашкільну освіту»;
-
забезпечення доступності позашкільної освіти на базі закладів загальної середньої освіти;
-
створення системи забезпечення якості позашкільної освіти.
Урегулювання питань професійно-технічної освіти – 6 позицій:
-
забезпечення передачі цілісних майнових комплексів державних закладів професійної (професійно-технічної) освіти у спільну власність територіальних громад;
-
оновлення змісту професійно-технічної освіти;
-
реалізація у системі професійної (професійно-технічної) освіти нової децентралізованої моделі управління та фінансування;
-
а також питань, стосовно залучення бізнесу до процесу підготовки фахівців у закладах профтехосвіти, популяризації профтехосвіти, оновлення матеріально-технічної бази закладів профтехосвіти.
Слід зазначити, що більше половини запланованих Міністерством освіти і науки України завдань на 2021 рік стосуються вищої освіти, освіти дорослих і розвитку науки та інновацій.
Асоціація міст України вітає рішення МОН включити до переліку пріоритетних завдань питання з перегляду фінансування дошкільної освіти, та сподівається, що Міністерство виконає обіцянки щодо запровадження субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на дошкільну освіту. Адже це дозволить покращити матеріальний стан системи комунальних дитсадків та підвищити найнижчі в освітній сфері заробітні плати вихователів та інших працівників цих закладів. Разом з тим АМУ нагадує, що МОН також оголошувало про наміри запровадження субвенції і для позашкільної освіти, мережа закладів якої з 2021 року має утримуватися органами місцевого самоврядування. Також у зв’язку із внесенням змін до законів України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту» потребуватиме змін і Положення про опорний заклад освіти.
Галузь: