22 / Травень, 2020
До Асоціації міст України надійшла відповідь Міністерства фінансів України від 10.04.2020 року №05210-01-10/10626. У документі, зокрема, міститься позиція міністерства щодо врегулювання питання оплати праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за кошти освітньої субвенції.
Як зазначається у листі, "розрахунок освітньої субвенції на 2020 рік здійснено Міністерством освіти і науки України на основі формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року №1088, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, визначено на підставі навчального навантаження та навчальних планів, а також нормативної (розрахункової) заробітної плати педагогічних працівників.
Діюча формула розподілу освітньої субвенції спрямована на підвищення якості надання освіти шляхом стимулювання органів місцевого самоврядування до здійснення заходів щодо оптимізації неефективної мережі шкіл. Коштами освітньої субвенції забезпечується в повному обсязі оплата праці оптимальної чисельності вчителів при максимально ефективній мережі шкіл.
Тобто у разі наявності шкіл з низькою наповнюваністю класів відповідні місцеві ради мають покривати дефіцит коштів освітньої субвенції за рахунок власних доходів".
У той же нас нагадуємо, що Асоціація міст України встановила, що в середньому дефіцит освітньої субвенції у 2020 році складає 5,5%, що на 3,5% менше, ніж у 2019 році. Однак зберігається тенденція дофінансування з місцевих бюджетів заробітної плати педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. При цьому, як зазначають органи місцевого самоврядування, власних ресурсів недостатньо для забезпечення оплати праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Також, на думку АМУ, формула освітньої субвенції потребує доопрацювання, оскільки має недоліки у критеріях обрахунку.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: