06 / Серпень, 2020
Удосконалення технічної складової державних реєстрів — одна із обов’язкових умов для подолання рейдерства в державних реєстрах та ефективного захисту майнових прав громадян і корпоративних прав бізнесу. Саме тому Міністерство юстиції розпочало введення в експлуатацію нового Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), яке триватиме з 5 по 16 серпня 2020 року. Оновлення програмного забезпечення ЄДР мало відбутися ще 1 січня 2016 року, після набрання чинності нової редакції Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», але з різних причин це не сталося. 
Запуск нового ЄДР — це посилення безпеки даних і створення додаткових зручних сервісів для громадян, бізнес-спільноти і реєстраторів. У міністерстві відзначають, що головною перевагою нового реєстру стане те, що він буде безпечніший з точки зору проведення реєстраційних дій і практично повністю унеможливлюватиме будь-які несанкціоновані втручання в його роботу. Так, в оновленому ЄДР передбачено низку антирейдерських запобіжників, зокрема:
  • необхідність підтвердження операцій у системі з використанням кваліфікованого електронного підпису;
  • захист системи від втручання у разі віддаленого керування робочим місцем реєстратора (автоматичний вихід у випадку підозрілих дій користувача) тощо.

Нова версія ЄДР передбачає цілу низку зручних опцій для користувачів, зокрема:

- Безоплатний пошук відомостей за даними відокремленого підрозділу юридичної особи.
- Внесення змін до відомостей про юридичну особу в один етап (без проведення технічних дій).
- Облік сімейних фермерських господарств та додаткова окрема ознака створення таких господарств.
- Автоматична актуалізація даних. 
- Окремий блок для внесення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (зараз така інформація вноситься держреєстраторами в довільній формі).
- Електронний адресний довідник, який дозволяє обирати назви вулиць з автоматичного переліку (сьогодні набір адрес реєстратор здійснює вручну).
- Можливість вносити відомості щодо заяв про отримання копій документів із реєстраційної справи, формуючи відповідні запити (такого функціоналу у попередній версії ЄДР взагалі не було);
- Створення нових друкованих форм документів (заява, рішення про відмову) та оновлення і стандартизацію існуючих (витяг, виписка тощо).
- PDF-формат для скан-копій документів (раніше програмне забезпечення ЄДР підтримувало тільки формат зображення TIFF).
Звертаємо увагу!
З 7 по 16 серпня 2020 року, коли дані зі старого реєстру будуть переноситися до нового, для користувачів будуть доступні окремі опції:
  • сервісна послуга у формі прикладного програмного інтерфейсу ЄДР (API ЄДР);
  • послуга безоплатного доступу до відомостей ЄДР  (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).
Тобто в цей період і надалі можна буде отримувати відомості з ЄДР про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та документи за результатом проведення реєстраційної дії.
Також з 5 до 16 серпня на Порталі Дія будуть недоступні:
  • відкриття, закриття або внесення змін до ФОП;
  • реєстрація або перехід ТОВ на модельний статут.
Якщо документи були подані до 00:00 5 серпня, вони повинні бути опрацьовані не пізніше, ніж до кінця робочого дня 7 серпня.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)