02 / Листопад, 2018
1 листопада у столиці розпочинається тестування системи електронного квитка для проїзду у громадському транспорті. Заступник голови КМДА Дмитро Давтян зауважив, що місто фактично виходить на фінішну пряму у питанні впровадження єдиного проїзного документа у громадському транспорті.
«Ми розпочинаємо технічне тестування роботи електронного квитка, аби перевірити, як працює система, чи всі валідатори справні, виявити недоліки і слабкі місця та усунути їх, аби запустити систему повноцінно. Наголошую, що це технічне тестування, яке проводитимуть профільні спеціалісти під контролем Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій. На час цього тестування у продажу квитка не буде. Лише після того, як спеціалісти все перевірять, ми запустимо систему у дослідну експлуатацію і нею зможуть користуватися громадяни», – підкреслив Дмитро Давтян.
Директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Юрій Назаров пояснив, що після технічного тестування роботи Е-квитка, яке орієнтовно триватиме два місяці, система буде запущена для користування пасажирами у дослідній експлуатації. Загалом дослідна експлуатація автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСОП) у міському пасажирському транспорті Києва триватиме до 31 жовтня 2019 року.
У період дослідної експлуатації право пасажиру на отримання транспортних послуг надаватиметься на підставі:
-
електронного квитка, зареєстрованого в АСОП (у вигляді транспортної картки чи одноразового QR-коду);
-
проїзних квитків;
-
посвідчення чи довідки, що дає право на пільговий проїзд згідно з законодавством;
-
студентського (учнівського) квитка, виданого закладом освіти до 1 серпня 2019 року;
-
багатофункціональної електронної пластикової картки «Картка киянина».
Після проведення дослідної експлуатації АСОП планують ввести у промислову експлуатацію з 31 жовтня 2019 року на всіх видах міського пасажирського транспорту. На перехідний період, який встановлено до 1 листопада 2019 року, у пасажирському транспорті можливо буде придбати звичайні квитки та жетони. Вартість однієї поїздки не змінюється. Придбати квитки можна у звичайних для мешканців та гостей Києва місцях (у кондуктора в транспорті, на зупинках).
Транспортні картки планують реалізовувати через каси метрополітену та «Київпастрансу», спеціальні муніципальні Програмно-технічні засоби самообслуговування (ПТКС), муніципальні та комерційні кіоски («Союздрук», «ТурІнфо», «Т-Кіоск» тощо). Також придбати транспортну картку можна буде у кондукторів у тролейбусах, трамваях, автобусах. Канали продажу карток весь час будуть розширюватись за рахунок нових агентів із продажу.
Автоматизована система оплати проїзду дозволяє міській владі:
- вести реальний облік пасажиропотоку та оптимізувати маршрути;
- встановлювати пільги на проїзд жителям саме свого міста та компенсувати перевізникам витрати за фактично перевезених пільговиків.
Для пасажирів електронний квиток це - безготівковий розрахунок за проїзд та єдиний квиток на всі види транспорту.
Зазначаємо, що можливість впровадження електронного квитка міста отримали завдяки прийняттю у січні 2017 року Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті». Відповідний законопроект був розроблений та доопрацьований за участі експертів Асоціації міст України. АМУ лобіювала прийняття цього Закону Парламентом.
Систему вже впроваджено у Житомирі (лютий 2017), Тернополі (жовтень 2017), Харкові (грудень 2017). У найближчий час електронний квиток введуть Львів, Вінниця та Дніпро.
Галузь: