Діалоговий захід з питань адміністративних послуг, організований Асоціацією міст України, відбувся у рамках Проєкту «Сприяння всебічному розвитку громад через аналітику, діалог та міжнародне співробітництво», що фінансується Німецьким товариством Міжнародного співробітництва (GIZ) в рамках Підтримки реформи децентралізації в Україні (U-LEAD з Європою. Фаза II).
Захід об’єднав понад 120 учасників з органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій населених пунктів, Міністерства юстиції України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, ГО «Всеукраїнська асоціація центрів надання адміністративних послуг», ЦНАПів.
Мета онлайн-зустрічі: обговорення проблемних питання у сфері адміністративних послуг в умовах воєнного стану та формування пропозицій щодо їх вирішення.
Нона Корж, заступник директора департаменту – начальник Управління обліку та контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України детально роз’яснила надання та поновлення державним адміністраторам прав доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Олександр Каменчук, керівник експертної групи координації адміністративних послуг та адміністративних процедур Директорату публічної адміністрації Секретаріату Кабінету Міністрів України, розповів про новації у законодавстві про надання адміністративних послуг. За його словами, останнім часом, у період проведення бойових дій, ніяких докорінних новацій не відбулось і поки не планується. Найбільш очікуваним нововведенням є запровадження у наступному році Закону України «Про адміністративну процедуру»; наразі триває процес підготовки змін до законів, розроблення підзаконних актів; органам місцевого самоврядування необхідно змінювати низку управлінських процесів для забезпечення впровадження вказаного Закону.
Наталія Шамрай, голова Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг, директор Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у своєму виступі звернула увагу на низку проблемних питань надання адміністративних послуг та шляхів їх вирішення: повноцінна передача послуг державної реєстрації цивільного стану; вирішення проблем із програмним забезпеченням «Соціальна громада»; підвищення плати за адміністративні послуги на інше.
Крім спікерів, у діалозі взяли активну участь:
Неля Приймак, начальник Центру надання адміністративних послуг Нікопольської міської ради,
Ольга Удод, начальник управління адміністративних послуг виконавчого комітету Токмацької міської ради (Токмацька міська військова адміністрація),
Марія Сапожнік, начальник відділу ЦНАП виконавчого комітету Павлівської сільської ради Волинської області,
Ольга Шилко, начальник відділу ЦНАП Бобровицької міської ради,
Сергій Рибак, начальник відділу адміністративних послуг Сквирської міської ради,
Олена Пілат, начальник відділу ЦНАП Слобожанської селищної ради Харківської області,
Артур Шимків, начальник відділу "Центр надання адміністративних послуг" Чортківської міської ради.
Володимир Мягкоход, експерт з питань адміністративних послуг Асоціації міст України, модератор заходу, зазначив, що:
- знайдено вирішення проблемних питань для певних ОМС з державної реєстрації об’єктів комунальної власності своєї територіальної громади;
- уточнено низку проблемних питань після виступу представника Міністерства юстиції України,
- наголошено на важливості впровадження Закону України «Про адміністративну процедуру» та необхідності методичної допомоги ЦНАПам.
Відео Діалогового заходу з питань адміністративних послуг можна отримати у Регіональних відділеннях Асоціації міст України.