07 / Листопад, 2017
7 листопада в Івано-Франківському РВ АМУ відбувся практикум на тему «Повноваження новостворених ОТГ в сфері дотримання трудового законодавства». Захід проведено в рамках реалізації Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У заході взяли участь новообрані голови об’єднаних територіальних громад, заступник голови облдержадміністрації Богдан Кобилянський, керівники структурних підрозділів ОДА, територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, виконавчий директор Івано-Франківського РВ АМУ Юрій Стефанчук, керівник Центру розвитку місцевого самоврядування Руслан Панасюк та експерти.
За словами Юрія Стефанчука, утворення 23 ОТГ на Прикарпатті – це спільне досягнення громад, облдержадміністрації, Асоціації міст України і Центру розвитку місцевого самоврядування.
Богдан Кобилянський підкреслив, що 8 ОТГ, у яких 29 жовтня відбулися вибори голів і депутатського корпусу, є спроможними і самодостатніми. За його словами, в цих громадах перемогли сильні лідери, більшість з яких досі займали високі посади в органах місцевого самоврядування і виконавчій владі. «Важливо, аби новоутворені громади успішно розвивалися і розбудовували свої території», – зазначив він.
Руслан Панасюк спрогнозував, що працювати з новообраними головами буде дуже легко, оскільки вони є справжні фахівці у своїй справі. «Не гроші вирішують проблеми в ОТГ, не географічне розташування, а сильні лідери», - акцентував Руслан Панасюк. На його думку, нові очільники громад зуміють їх зробити успішними, будуть їх всебічно розвивати і дбати про поліпшення якості життя людей.
Про порядок проведення перших сесій в об’єднаних територіальних громадах поінформував новообраних голів юрисконсульт Центру розвитку місцевого самоврядування Михайло Івашків, який акцентував на формуванні традицій проведення сесій рад ОТГ, загальному сценарії сесії, регламенті та ін.
Регіональний консультант з юридичних питань (проект «ПУЛЬС», який впроваджує Асоціація міст України за підтримки USAID) Марія Баран у своєму виступі зосередила увагу на особливостях формування структури виконавчого апарату ОТГ. Зокрема акцентувала на тому, які відділи та управління можуть бути утворені новообраною радою в ОТГ, який юридичний статус можуть мати відділи та управління виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади, хто приймає рішення про затвердження положення про відділ або управління виконавчого комітету ради ОТГ та структурні компоненти таких положень, кому підконтрольний відділ або управління виконавчого комітету ради тощо. Підсумовуючи, Марія Баран зазначила: «Незважаючи на те, що ОТГ має право самостійно формувати структуру та штати, важливим і надалі залишається питання, яке потрібно тримати на контролі – оптимальна чисельність працівників ОТГ та витрачати на утримання апарату не більше 20-25 відсотків доходів ОТГ».
Начальник відділу кадрової роботи апарату облдержадміністрації Анатолій Мельничук зупинився на проблемних питаннях в контексті кадрових призначень в ОТГ. Також звернув увагу на такий спосіб запобігання корупції як електронне декларування.
Про реєстрацію ОТГ та припинення діяльності сільських рад, які об’єдналися, розповіла заступник начальника головного територіального управління – начальник управління державної реєстрації головного територіального управління юстиції в області Ольга Сав’юк.
Про порядок завершення 2017 бюджетного року, формування проектів бюджетів об’єднаних територіальних громад на 2018 рік та відкриття казначейських рахунків поінформували очільників ОТГ заступник директора департаменту – начальник бюджетного управління департаменту фінансів облдержадміністрації Ганна Качур і начальник головного управління Державної казначейської служби України в області Віра Смачило.
Заступник директора департаменту – начальник управління економічного розвитку департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури ОДА Володимир Попович зосередив свою увагу на підготовці проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку ОТГ на 2018 рік та організації роботи центрів надання адміністративних послуг.
Як готувати проектні заявки на використання коштів державної інфраструктурної субвенції у 2018 році пояснила представникам об’єднаних громад начальник відділу розробки та супроводу регіональних програм управління регіонального розвитку департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури ОДА Лариса Зикова.
Підбиваючи підсумки заходу, Юрій Стефанчук зазначив, що успіх об’єднаної територіальної громади значною мірою залежить від команди професіоналів, які візьмуть на себе відповідальність за її функціонування.