12 / Жовтень, 2020
Міністерство цифрової трансформації активно впроваджує Державну стратегію регіонального розвитку, де одним з приорітетів визначено цифрову трансформацію (детальніше ТУТ). Так, нещодавно відбулась масштабна онлайн-презентація нових функцій застосунку «Дія»
РНОКПП
РНОКПП — раніше він називався ІПН (індивідуальний податковий номер) не відображається одразу після авторизації в «Дії». Застосунок спрямовує запит до реєстру для перевірки прізвища, ім'я та по батькові, дати народження та номера РНОКПП. Це займає близько 20 хвилин після першої авторизації. Після цього на картці платника податків з’являється напис «Верифіковано»  - це означає, що номер є доступним для перегляду. Валідність номера перевіряється аналогічно з іншими документами в «Дії» — за допомогою QR-коду. Досить просто натиснути на зображення і з'являється доступний для щитування валідатором код.
 
Довідка переселенця (ВПО)
Відтепер вона буде доступною і в цифровому вигляді. Довідка відображатиме прізвище, ім’я та по батькові її власника, стать, інформацію про документи, які підтверджують особу, та зареєстроване і фактичне місця проживання.
 
Штрафи ПДР в «Дія»
Програма відображатиме поточні штрафи та буде надсилати сповіщення у разі появи нових. Також за допомогою застосунку можна буде оплатити штрафи за порушення правил дорожнього руху — наразі лише тільки фото- та відеофіксації. «Дія» підтягує штрафи з Реєстру адміністративних правопорушень у сфері дорожнього руху. Аби побачити штрафи необхідно мати техпаспорт або водійське посвідчення у «Дії». Оплатити штрафи ПДР можна за допомогою картки, Google Pay чи Apple Pay. Квитанція зберігається в програмі, також її можна завантажити або надіслати на електронну пошту. Після сплати штрафу він переходить у статус «очікує на зарахування». Після зміни статусу цього штрафу на «оплачено» в системі МВС штраф переходить у статус «оплачено» в «Дії», а потім відправляється в архів. Процес електронної сплати штрафів ПДР законодавчо врегульовано постановою КМУ від 4.12.2019 про «Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг».
 
Перегляд та сплата боргів у «Дії»
Застосунок відображає та дозволяє оплачувати борги в рамках виконавчих проваджень. У «Дії» можна ознайомитися з інформацією, чи є у вас виконавчі провадження, де вас визнано боржником. У разі наявності таких можна швидко сплатити борги онлайн. Застосунок «Дія» підтягує борги з Автоматизованої системи виконавчих проваджень (АСВП) Міністерства юстиції. Після авторизації в застосунку за вашим РНОКПП підтягуються подробиці про виконавчі провадження. Процес сплати боргів врегульовано наказом Мін’юсту від 05.08.2016 № 2432/5 «Про затвердження Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження».
 
 
Свідоцтво про народження
Цифрове свідоцтво про народження дитини тепер доступно для батьків у мобільному застосунку. У програмі можна побачити свідоцтва видані з 2004 року до 2019 року. Аби додати документ необхідно натиснути  «додати свідоцтво про народження» в розділі «документи» та ввести серію і номер свідоцтва.
Документ підвантажиться:
  • Якщо прізвище та дата народження батьків (тата або мами — того, хто робить запит на додавання свідоцтва) в реєстрі збігаються з даними батьків у Дії (мами або тата).
  • Якщо не існує інших обмежень: батьки не вказані у свідоцтві про народження/батьків позбавили прав та ін.
  • У свідоцтві генеруються QR-код для верифікації документа. Bar-код — для перевірки дійсності документа та шерінгу (можливості поділитися цифровою копією). Документ доступний для обох батьків, якщо вони додадуть свідоцтво до свого застосунку.
Не менш важливий момент - стала доступна можливість так званого шерінгу документів (це можливість поділитися документом, щоб отримати певні послуги).
Окрім того, з’явились нові підказки, оновили нижнє меню та дизайн розділу «Повідомлення». До того ж додали сканер QR-кодів та штрихкоди для підтвердження дійсності документа.
Найважливіший момент - було анонсовано, що вже з 1 вересня наступного року органи влади та місцевого самоврядування не матимуть право вимагати паперові документи. Тобти про отриманні публічних послуг субєкт звернення зможе надати цифрові документи і ніяких ксерокопій. 
 
Окрім цього зазнали оновлення наступні послуги
єМалятко
Відповідно до даних Мінцифри за дев’ять місяців тестового періоду роботи платформи зареєстрували 27 420 заяв. Наразі вже є 208 офлайн точок надання послуги — 41 пологовий будинок, 70 ЦНАП, 37 міст та 96 відділів ДРАЦС.
Відтепер батькам не потрібно оформлювати всі документи окремо. Достатньо авторизуватися на платформі і всі необхідні документи оформлять у фоновому режимі. Це включає в себе:
  • державна реєстрація народження дитини;
  • реєстрація місця проживання народженої дитини;
  • призначення допомоги при народженні дитини;
  • реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків;
  • визначення походження народженої дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою;
  • визначення приналежності новонародженої дитини до громадянства України;
  • внесення інформації про новонародженого дитини до Єдиного державного демографічного
  • реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому;
  • реєстрація народженої дитини в електронній системі охорони здоров’я;
  • отримання посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
  • призначення допомоги багатодітним сім’ям.
Найвшидша реєстрація бізнесу в світі
Як повідомив міністр Федоров, на платформі «Дія» на додачу до ФОП можна зареєструвати і ТОВ. Оформити ТОВ можна так:
  • реєстрація ТОВ на підставі модельного статуту. Подача заяви займає 20 хвилин
  • перехід ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту. Подача заяви: 10 хвилин
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)