21 / Жовтень, 2019
18 жовтня 2019 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні проєкт Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (№2000 від 15.09.2019 року, КМУ). У додатку 5 Законопроєкту визначено обсяг міжбюджетних трансферів місцевим бюджетам, зокрема освітньої субвенції. До Асоціації міст України листом від 02.10.2019 року №04-23/2295 звернулась Балтська міська рада, яка, зважаючи на визначений у цьому додатку обсяг коштів, вбачає значні ризики в недофінансуванні заробітної плати працівників закладів загальної середньої освіти на 2020 рік за кошти освітньої субвенції.
Так, наприклад, Балтська міська об’єднана територіальна громада має 14 шкіл, розташованих на сільській території, а відсоток сільського населення складає 42%. У той же час у додатку Законопроєкту до статті 38 Бюджетного кодексу України подано розрахунок обсягів освітньої субвенції, відповідного до якого для Балтської об’єднаної територіальної громади враховано коефіцієнт розрахункової наповнюваності класів – 21, тобто як для міст обласного значення. Зважаючи на це, за підрахунками Балтської міської ради, недофінансування освітньої субвенції у 2020 році складатиме 21,8 млн гривень (з урахування необхідності виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року №822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки» ‒ 30,1 млн гривень).
Відсутність достатнього обсягу коштів освітньої субвенції призведе до скорочення 165 педагогічних працівників саме в сільських закладах освіти.
АМУ листом від 21 жовтня 2019 року №5-597 звернулась до Міністра фінансів України з проханням переглянути обсяг освітньої субвенції для бюджету Балтської об’єднаної територіальної громади, інших місцевих бюджетів, що мають подібну похибку у розрахунках РНК, та внести відповідні зміни до другого читання проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №2000.
 
Нагадуємо, раніше Асоціація міст України зверталась до Міністерства освіти і науки України, як розпорядника освітньої субвенції, з проханням переглянути підходи до визначення розрахункової наповнюваності класів для міст обласного значення із врахуванням приєднаних до них сільських, селищних територіальних громад, на території яких розташовані закладів освіти. У відповідь Міністерство освіти і науки України зазначило, що у формулі розподілу освітньої субвенції застосовано понижений показник РНК (розрахункової наповнюваності класів), що дозволяє розрахувати достатній обсяг коштів для сільських шкіл у складі міст обласного значення. При цьому продовжуємо спостерігати наявність дефіциту освітньої субвенції у бюджетах окремих громад.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)