20 / Жовтень, 2020
Асоціація міст України проаналізувала законопроєкти №№3028а та 3028а-1, які знаходяться на розгляді в Парламентському Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
Законопроєктами пропонується підвищити верхню межу доходів громадян, маючи який, вони отримують соціальні послуги за рахунок бюджетних коштів, а саме до двох фактичних прожиткових мінімумів (законопроєкт №3028а) та до чотирьох прожиткових мінімумів (законопроєкт №3028а-1).
АМУ звертає увагу, що на сьогодні зазначена межа доходів встановлена на рівні двох прожиткових мінімумів, розмір якого визначається Законом про Державний бюджет України на відповідний рік. Тобто, прийняття законопроєктів призведе до збільшення чисельності осіб, які отримуватимуть соціальні послуги за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Максимальний дохід, який дає право отримувати соціальні послуги за рахунок бюджетних коштів
(станом на серпень 2020)
Законопроєкт
|
Максимальний дохід
|
грн
|
% від чинної редакції
|
---|---|---|---|
Чинна редакція
|
2 прожиткові мінімуми, розмір якого визначено Законом про Державний бюджет України на 2020 рік
|
4236
|
100
|
№ 3028а
|
2 фактичні прожиткові мінімуми
|
7556
|
178
|
№ 3028а-1
|
4 прожиткові мінімуми
|
8472
|
200
|
АМУ наголошує, що за ідеєю законопроєктів навіть громадяни, які отримують мінімальну заробітну плату, будуть безкоштовно отримувати соціальні послуги. Така логіка, на думку АМУ, не відповідатиме філософії надання соціальних послуг – профілактика складних життєвих обставин, подолання або мінімізація їх негативних наслідків.
Також слід зазначити, що реалізація зазначених законопроєктів потребуватиме додаткових видатків з місцевих бюджетів. Автори законодавчих ініціатив не надали фінансово-економічного обґрунтування до законопроєктів. Відповідно до частини третьої статті 142 Конституції України витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. В той же час, у законопроєктах не визначено джерела покриття зазначених видатків, що суперечить також статті 91 Регламенту Верховної Ради України.
Асоціація міст України не підтримує законопроєкти №3028а та №3028а-1 і пропонує Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів не включати їх до порядку денного.
Аналітичний Центр АМУ
Галузь: