21 / Грудень, 2016

21 грудня 2016 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, на якому планувалося розглянути проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» щодо вдосконалення розрахунків за електричну енергію».

На розгляді Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства перебуває проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» щодо вдосконалення розрахунків за електричну енергію» (реєстр. № 5525 від 12.12.2016 р.), яким пропонується ввести поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення розрахунків з постачальником електричної енергії за спожиту електричну енергію. Зазначений законопроект категорично не підтримується Асоціацією міст України з наступних підстав:

  • введення таких рахунків є прямим вручанням держави в господарську діяльність суб'єктів господарювання та порушує вимоги ст.ст. 6, 25, 44 Господарського Кодексу України, ст. 1074 Цивільного кодексу України;
  • підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, уже знаходяться у край важкому фінансово-економічному становищі, викликаному невиконанням державою обов’язків з відшкодування різниці в тарифах, своєчасного перерахування коштів за надані пільги та субсидії. При суттєвому збільшення кількості домогосподарств, яким надаються субсидії та за умови застосування клірингового механізму розрахунків за надані пільги та субсидії, з підприємства будуть позбавлені будь якої можливості розпоряджатися «живими» коштами;
  • практика застосування поточних рахунків із спеціальним режимом використання для підприємств теплопостачання показала, що проблема заборгованості підприємств за спожиті енергоносії не була вирішена за допомогою цього механізму. Навпаки, застосування спецрахунків поглибило кризові явища в галузі, сукупно з іншими факторами призвело до накладення арешту на рахунки більше ста підприємств теплопостачання;
  • досвід минулого опалювального періоду показав, що при застосуванні спецрахунків для підприємств теплопостачання, норматив відрахування коштів постачальникам енергоресурсів становив подекуди 100%, що фактично приводило до неможливості підприємства забезпечувати належну платіжну дисципліну та відповідно надання послуг споживачам.

Окрім того ми вважаємо, що для введення спецрахунків підприємствам централізованого водопостачання та водовідведення немає об’єктивних причин, при цьому обґрунтування, наведене у пояснювальній записці, базується на інформації станом на 1 січня 2016 року.

Враховуючи зазначене, Асоціацією міст України був підготований та направлений на адресу Комітету експертний висновок до законопроекту, у якому наведені перераховані вище аргументи та висловлена позиція щодо непідтримки його прийняття.

Необхідно зауважити, що підтримати урядовий законопроект на засідання комітету прийшли Голова НКРЕКП Дмитро Вовк та член НКРЕКП Руслан Машляківський, інші НКРЕКП та профспілки енергетиків.

За наслідками засідання Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства було прийняте рішення щодо відкладення розгляду законопроекту на наступне засідання, яке орієнтовно відбудеться у лютому наступного року.

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)