29 / Вересень, 2017
Експеримент з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування показав минулого року хороші результати. Завдяки надходженням вдалося відремонтувати значну частину доріг загального користування. Тому він був поширений на всю територію України. Дія експерименту обмежується 1 січня 2018 року. Нагадаю, експеримент дозволяє направляти 50% від перевиконання плану з митних надходжень на ремонт доріг. Про це повідомив VoxConnector аналітик з питань бюджету Асоціації міст України Ігор Онищук.
Перше півріччя 2017 року продемонструвало значний ріст обсягу коштів. А у другому півріччі тренд змінився.
Чому відбулося поступове зменшення таких надходжень від експерименту та яка його доля у 2018 році?
Причина скорочення надходжень цілком об’єктивна. Побачивши реальні темпи зростання, уряд почав вносити зміни до розпису цих надходжень, підвищивши план за ними.
Це дало змогу збільшити планові показники по доходах державного бюджету, наповнити державну скарбницю і передбачити додаткові видатки на ті сфери де з’явилися прогалини, а саме на пільги та житлово-комунальні субсидії, медицину, перші вибори в ОТГ та ін.
Нагадаю, що експеримент з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування передбачено лише до 1 січня 2018 року, але враховуючи позитивні результати окремі народні депутати розглядають варіант його продовження в наступному році.
Натомість Мінфін виступив проти такого механізму додаткового фінансування доріг загального користування, що чітко відображено в Основних напрямах бюджетної політики на 2018-2020 роки. На сьогодні бюджетна декларація подана на розгляд Верховної Ради.
В принципі позиція Мінфіну цілком обґрунтована, оскільки починаючи з 1 січня 2018 року в Україні починають діяти закони про створення державного дорожнього фонду у складі спецфонду державного бюджету.
Передбачається, що 35% коштів дорожнього фонду будуть витрачатися на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах. Ці кошти будуть виділятись у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Загалом, можна констатувати, що все ж фінансування дорожньої галузі за останні роки почало відновлюватись. Є сподівання, що з появою дорожнього фонду з 2018 року фінансування дорожнього господарства, зокрема, як доріг комунальної власності, так і доріг загального користування, значно покращиться.
 
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)