26 / Квітень, 2017
24 квітня в Донецькому регіональному відділенні Асоціації міст України в м. Костянтинівка відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Нове у сфері освіти. Організація надання якісних освітніх послуг». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У практикумі взяли участь заступники міських та селищних голів з гуманітарних питань, фахівці відділів освіти міських рад та об’єднаних територіальних громад, громадські активісти.
Начальник Костянтинівського міського управління освіти, модератор заходу Ольга Барабаш детально охарактеризувала стан і перспективи реформування освітньої галузі в Україні, окремо зупинившись на законодавчих змінах. Консультанти Донецького РВ АМУ розповіли про внесок Асоціація міст України в реформування освіти та участь експертів АМУ в доопрацюванні відповідних законопроектів.
Учасники практикуму обговорили концепцію Нової української школи як стратегічний документ, відповідно до якого відбуватиметься реформування загальної середньої освіти. Дискутуючи з питань організації надання якісних освітніх послуг в умовах децентралізації, присутні зробили наголос на необхідності підвищення кваліфікації вчителя, а також зміни самої сутності підходу педагогів до процесу навчання. Як створити умови, за яких діти зможуть повною мірою реалізувати свої здібності, отримають знання і професійну орієнтацію, необхідні для швидкої інтеграції в економічний розвиток громад? Відповідаючи на це запитання, Ольга Барабаш навела слова Міністра освіти та науки України Лілії Гриневич про те, що можна оновити зміст освіти, поставити у школах хороше обладнання, але якщо туди не прийдуть учителі, які володіють методами навчання компетентностей, люблять свою роботу і розуміють, що таке педагогіка партнерства, реформа не відбудеться.«Разом з тим, вчителів потрібно мотивувати. Підвищення престижності педагогічної праці, новий статус вчителя у державі та суспільстві – вкрай важливі фактори освітньої реформи, які суттєвим чином вплинуть на майбутнє покоління учнів», – зазначила Ольга Барабаш.
Не менш важливо покращити умови навчання та якість знань школярів, які навчаються вже сьогодні. Зокрема, представники активної громадськості Донеччини акцентували увагу на необхідності оновлення шкільних програм, передусім з української історії та літератури.
Було обговорено принципи формування освітніх округів, питання управління освітнім процесом в об’єднаних територіальних громадах, у тому числі, створення власних комунальних навчальних закладів в ОТГ. Ольга Барабаш, маючи практичні напрацювання, презентувала присутнім модель освітнього округу на прикладі Костянтинівського району.
Підбиваючи підсумки заходу, учасники практикуму поділилися думками стосовно формування опорних шкіл на Донеччині та узагальнили пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правової бази у галузі освіти.