Особливості використання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України», на яких наполягала Асоціація міст України, затвердило Міністерство освіти і науки України наказом від 10.05.2024 №659.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 №1374 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України» між місцевими бюджетами було розподілено 1 млрд 745,3 млн грн на закупівлю засобів навчання, комп’ютерного обладнання для оснащення навчальних кабінетів та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти, які забезпечують викладання навчального предмета «Захист України».
Водночас, протягом січня-травня 2024 року порядок використання субвенції був відсутній, що поставило під загрозу можливість постачання необхідних засобів навчання до кінця бюджетного року, в умовах обмеженості закупівельних процедур.
22 травня 2024 року МОН України наказом №731 (у редакції наказу №819 від 06 червня 2024 року) затвердило особливості використання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
На сьогодні закупівля засобів навчання та обладнання для викладання предмета «Захист України» має здійснюватися відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для забезпечення викладання предмета «Захист України» закладів освіти, затвердженого наказом МОН України від 10.05.2024 №659 (у редакції наказ МОН України від 31.05.2024 №789).
Наразі потребує ще врахування пропозиція Асоціації міст України щодо демонополізації відбору надавачів послуг з підвищення кваліфікації вчителів предмета «Захист України» усіх суб’єктів надання освітніх послуг, які мають необхідний фаховий потенціал та ліцензію на підвищення кваліфікації за спеціальністю (011) «Освітні, педагогічні науки». Робота у цьому напрямку триватиме.
Асоціація міст України систематично бере участь в опрацюванні актуальних питань, які стосуються освітніх реформ та консолідує пропозиції органів місцевого самоврядування для сприяння та пришвидшення реалізації якісних змін в освіті.