Утримання систем життєзабезпечення населення, надання мешканцям громад комунальних послуг, забезпечення перевезення населення комунальним транспортом було і залишається одним з пріоритетних завдань місцевого самоврядування, особливо в умовах воєнного стану.
Від якості та своєчасності виконання місцевим самоврядуванням таких функцій залежить, зокрема, і здатність держави протистояти військовій агресії та долати її наслідки.
В умовах, коли переважна більшість територіальних громад позбавлена додаткових джерел надходжень до місцевих бюджетів та скорочення надходжень від існуючих, майже єдиним виходом підтримки систем життєзабезпечення населення громад є співпраця з іноземними благодійниками, які можуть забезпечити комунальні підприємства необхідним устаткуванням або технікою. Однак, чинне законодавство України з гуманітарної та благодійної допомоги обмежує можливість комунальних підприємств використовувати у своїй статутній діяльності гуманітарну та благодійну допомогу, оскільки відповідно до законодавства такі підприємства створені і діють як суб’єкти господарювання з метою отримання прибутку.
У зв’язку з цим Асоціація міст України звернулася до Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, Комітету ВРУ з питань соціальної політики, Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності та Міністерства соціальної політики України з проханням невідкладно та комплексно законодавчо врегулювати можливість для комунальних підприємств використовувати у своїй виробничій діяльності гуманітарну та благодійну допомогу.