Одним з наслідків прийняття постанови НКРЕКП від 24.12.2016 № 2021, якою було скасовано пільговий тариф на електричну енергію для міського електротранспорту, стане оптимізація руху потягів Київського метрополітену.
Як ми уже інформували раніше, постановою НКРЕКП від 24.11.2016 р. № 2021 «Про внесення змін до постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 11 березня 2010 року № 218» скасовано спеціальні тарифи на електричну енергію, яка використовувалася для забезпечення роботи електричного міського транспорту. Таким чином, починаючи з 1 січня 2017 року, електроенергія для потреб міського електротранспорту буде придбаватися за роздрібними тарифами відповідного класу напруги, які НКРЕКП встановлює щомісяця для кожного обленерго окремо. Так наприклад на січень 2017 року тарифи встановлені постановою НКРЕКП від 23.12.2016 №2358 «Про встановлення на січень 2017 року роздрібних тарифів на електричну енергію при переході до ринкових роздрібних тарифів на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім населення, на території України».
Одним з наслідків скасування спеціальних тарифів для міського електротранспорту, стане оптимізація руху поїздів Комунального підприємства «Київський метрополітен». За інформацією прес-служби підприємства, яку вона надала на запит УНІАН, серед заходів, покликаних зменшити витрати підприємства, також оптимізація режиму живлення контактної сітки для роботи поїздів в непікові години, використання раціональних режимів руху поїздів, ведення щодобового автоматизованого обліку електроенергії, використання енергозберігаючих освітлювальних приладів, модернізація вагонів з метою впровадження асинхронної тяги та регулювання системи опалення в залежності від погодних умов. За оцінкою підприємства, такі заходи дадуть можливість зекономити 10,7 млн. грн. (1,8 % від прогнозованих витрат на електроенергію). Звичайно, що це не компенсує додаткові витрати метрополітену, пов’язані з підвищенням тарифу на електроенергію, які у 2017 році орієнтовно зростуть в 2,8 рази порівняно з 2016 роком. Довідково, витрати на електроенергію у 2017 році складуть за прогнозами 607 млн. грн., проти 220 млн. грн. у 2016 році.
Необхідно зазначити, що проблеми КП «Київський метрополітен», пов’язані зі зростанням тарифу на електричну енергію, є типовими для всіх підприємств міського електротранспорту України.