22 грудня 2016 року відбулося засідання Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності
22 грудня 2016 року Урядовим комітетом з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності, за результатами обговорення підтримано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування підприємств, що надають комунальні послуги». Вказаний законопроект є урядовим та був розроблений Мінрегіоном з метою визначення особливостей оподаткування підприємств, що надають комунальні послуги. Так зазначеним проектом Закону врегульовуються особливості оподаткування підприємств теплопостачання, що надають послуги з централізованого опалення населенню, яке буде їх оплачувати з використанням механізму розстрочки. Враховуючи ту обставину, що за отримані послуги населення розраховується не у наступному місяці, за місяцем надання послуги, а лише через пів року, виникла необхідність передбачити особливості встановлення податкового (звітного) періоду для платників податку на прибуток, що виробляють, транспортують або постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення або постачання гарячої води. Законопроект був проаналізований аналітиками Центру аналізу та розробки законодавства АМУ, за результатами аналізу прийняте рішення щодо його підтримки на Урядовому комітеті.
Окрім того, предметом розгляду Урядового комітету став проект постанови Кабінету Міністрів України «Про віднесення установ виконання покарань до категорії споживачів «населення» в частині споживання комунальних послуг та енергоносіїв (крім природного газу) для забезпечення комунально-побутових потреб засуджених». Необхідно зауважити, що до зазначеного проекту постанови, який надсилався Мінюстом до Асоціації міст України на погодження, були висловлені зауваження, які полягали у наступному:
- При функціонуванні установ виконання покарань споживання комунальних послуг пов’язане не лише з проживанням там засуджених, частина комунальних послуг та енергоносіїв витрачаються на інші загальні та спеціальні потреби установи, у тому числі й пов’язані з перебуванням там персоналу, забезпечення охорони, тощо. Тому відсутні підстави відносити установу виконання покарань до категорії «населення»;
- Обґрунтування, наведене в пояснювальній записці до проекту постанови, фактично стосується виключно вартості електричної енергії, яка споживається установами виконання покарань у тому числі й для забезпечення потреб засуджених. Підстави, з яких установам виконання покарань повинні надаватися інші комунальні послуги як для населення, не наведені;
- В Україні існують інші типи установ та закладів, які пов’язані з постійним перебуванням там громадян, наприклад інтернатні установи системи соціального захисту, заклади охорони здоров’я, які призначені для постійного перебування там громадян тощо. Таким чином вважаємо, що вирішення питання віднесення установ та закладів призначених для постійного перебування там громадян до категорії «населення» повинне носити системний характер.
Враховуючи вищезазначене, ВАОМС «Асоціація міст України» не погодила надісланий Мінюстом проект постанови Кабінету Міністрів України «Про віднесення установ виконання покарань до категорії споживачів «населення» в частині споживання комунальних послуг та енергоносіїв (крім природного газу) для забезпечення комунально-побутових потреб засуджених». Не зважаючи на це, проект постанови був винесений на розгляд Урядового комітету, що відбувся 13.10.2016 р., за наслідком розгляду якого було прийнято рішення щодо створення робочої групи за участі зацікавлених сторін.
Позиція Асоціації міст України за результатами засідання робочої групи залишилася незмінною, тому при розгляді Урядовим комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності, який відбувся 22.12.2016 р., проекту постанови, зауваження Асоціації міст України були озвучені повторно. Наслідком цього, враховуючи неузгодженість позицій зацікавлених сторін, було прийняття рішення про направлення проекту постанови Кабінету Міністрів України на доопрацювання.