05 / Червень, 2020
5 травня 2020 року Парламент прийняв у першому читанні Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік"» №3509 від 20.05.2020 щодо розширення напрямків використання коштів Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.
Законопроєктом №3509 передбачається надання можливості спрямовувати кошти Фонду боротьби з COVID-19 на:
Законопроєктом №3509 передбачається надання можливості спрямовувати кошти Фонду боротьби з COVID-19 на:
-
придбання обладнання для приймальних відділень опорних закладів охорони здоров’я у госпітальних округах та проведення капітального ремонту, реконструкції цих відділень;
-
покращення транспортного сполучення, будівництво, реконструкцію та ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення.
Також на засідання Верховної Ради України було заслухано альтернативні до нього проєкти законів №3509-1 від 02.06.2020 та №3509-2 від 02.06.2020.
Законопроєктом №3509-1 запропоновано:
Законопроєктом №3509-1 запропоновано:
-
надання можливості спрямовувати кошти Фонду боротьби з COVID-19 на покращення транспортного сполучення, будівництво, реконструкцію та ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення;
-
тимчасово, до 1 січня 2021 року податок на доходи фізичних осіб зараховувався до загального фонду Державного бюджету України – у розмірі 20 відсотків; до загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів ОТГ – у розмірі 65 відсотків (замість 60 відсотків); податок на доходи фізичних осіб, що сплачується на території міста Києва, зараховувався до загального фонду Державного бюджету України – у розмірі 57 відсотків (замість 60 відсотків); до бюджету міста Києва – у розмірі 43 відсотків (замість 40 відсотків).
Законопроєктом №3509-2 запропоновано надати можливість спрямувати кошти Фонду боротьби з COVID-19 на:
-
надання державної допомоги суб’єктам мікро- та малого підприємництва;
-
покращення транспортного сполучення, будівництво, реконструкцію та ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення.
Асоціація міст України не підтримує зміни щодо напрямків використання Фонду боротьби з COVID-19, передбачені Законопроєктом №3509, оскільки такі напрямки використання не відповідають концепції створення такого фонду: в першу чергу необхідним є спрямування коштів на здійснення заходів запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19; додаткові виплати медичним працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації COVID-19, надання грошової допомоги громадянам.
Нагадаємо, 13 квітня 2020 року Верховна Рада України на позачерговому пленарному засіданні прийняла Закон про внесення змін Держбюджету на 2020 рік (Закон №553), яким сформовано Фонд боротьби з COVID-19. Необхідність формування фонду в обсязі 64,7 млрд грн спричинила скорочення ряду бюджетних програм, в тому числі і тих, що стосуються органів місцевого самоврядування.
Внаслідок часткового та повного скорочення окремих бюджетних програм місцеві бюджети зазнаються втрат в обсязі 9,65 млрд грн, зокрема, спричинених скороченням обсягу коштів Державного фонду регіонального розвитку на 2,6 млрд грн, субвенції на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 1,15 млрд грн, субвенції на підтримку розвитку ОТГ на 2,1 млрд грн, субвенції на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на 1,55 млрд грн, субвенції на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» на 1 млрд грн та ін.
Нагадаємо, 13 квітня 2020 року Верховна Рада України на позачерговому пленарному засіданні прийняла Закон про внесення змін Держбюджету на 2020 рік (Закон №553), яким сформовано Фонд боротьби з COVID-19. Необхідність формування фонду в обсязі 64,7 млрд грн спричинила скорочення ряду бюджетних програм, в тому числі і тих, що стосуються органів місцевого самоврядування.
Внаслідок часткового та повного скорочення окремих бюджетних програм місцеві бюджети зазнаються втрат в обсязі 9,65 млрд грн, зокрема, спричинених скороченням обсягу коштів Державного фонду регіонального розвитку на 2,6 млрд грн, субвенції на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 1,15 млрд грн, субвенції на підтримку розвитку ОТГ на 2,1 млрд грн, субвенції на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на 1,55 млрд грн, субвенції на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» на 1 млрд грн та ін.
Асоціація міст України висловлює стурбованість щодо законодавчих ініціатив, спрямованих на "нецільове" використання ресурсів Фонду боротьби з COVID-19, на формування якого вилучено кошти з кожного місцевого бюджету.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: