23 / Квітень, 2020
23 квітня 2020 року відбувся вебінар Міністерства освіти і науки України про результати публічних консультацій з питань забезпечення якості та доступності дошкільної освіти, які пройшли у 6 містах України, а також плани щодо розвитку дошкільної освіти в Україні. Про ці та інші питання розповіла слухачам Тимчасово виконуюча обов’язки Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
Асоціація міст України проаналізувала зміст почутого та подає основні тези.
Щодо пріоритетів МОН у частині розвитку дошкільної освіти:
-
забезпечення доступної та якісної дошкільної освіти;
-
оновлення законодавства: підготовка нової редакції Положення про заклад дошкільної освіти; розробка Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку; оновлення Базового компоненту дошкільної освіти; розроблення спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій нового Закону України «Про дошкільну освіту».
Щодо актуальних питань функціонування закладів дошкільної освіти
Окрім іншого, Любомира Мандзій відповіла на запитання про роботу закладів в умовах карантину.
-
Як будуть працювати садочки влітку?
Заклади дошкільної освіти мають працювати впродовж року. Режим роботи затверджує засновник. Після стабілізації епідеміологічної ситуації відповідні рішення в частині комунальних закладів дошкільної освіти будуть ухвалені органами місцевого самоврядування.
-
Чи має МОН документ щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину?
Так, МОН підготувало лист, і сьогодні він буде надісланий керівникам департаментів освіти ОДА, а відповідно керівники департаментів скерують цей лист до закладів дошкільної освіти.
Окрім того, слід керуватись наказом МОН від 16.03.2020 року № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СOVID-19», зокрема керівник закладу мав видати наказ про встановлення режиму роботи працівників і запровадження в закладах дошкільної освіти гнучкого графіку роботи.
На сайті МОН є ресурс, де міститься інформація про особливості роботи закладу освіти в умовах карантину «Вчимось і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти».
-
Чи буде змінено Типові штатні нормативи закладів дошкільної освіти з урахуванням введення інклюзії в закладах дошкільної освіти?
Типові штатні нормативи закладів дошкільної освіти змінено, а також передбачено введення посади асистента вихователя в інклюзивних групах із розрахунку 1 штатна одиниця на одну групу. (Наказ МОН "Про затвердження типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів" від 04.11.2010 року № 1055 є чинним, - зауваження АМУ).
-
Чи буде збільшено відпустку керівнику закладу дошкільної освіти до 56 днів, оскільки вихователям її збільшили?
Зазначені зміни вже передбачені проєктом Закону України «Про дошкільну освіту», який розробляється МОН спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
-
Як і коли почнуть працювати дитячі садочки у звичному режимі?
Після встановлення нормальної епідеміологічної ситуації та послаблення карантинних умов.
-
Чи можна організувати діяльність спільної педагогічної ради на декілька закладів дошкільної освіти в ОТГ?
Педагогічна рада в дитячому садочку створюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. У випадку, коли є необхідність обміну досвідом, таке фахове об'єднання може існувати.
Асоціація міст України зауважує, що відповідно до підпункту 2 пункту «а» статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сприяння діяльності дошкільних навчально-виховних закладів належить до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Згідно з частиною четвертою статті 11 Закону України «Про дошкільну освіту» режим роботи закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, тривалість перебування в ньому дітей встановлюються його засновником (засновниками) відповідно до законодавства України. Таким чином, засновник під час прийняття рішення має враховувати, зокрема, рішення Уряду в частині продовження чи скасування карантину.
Нагадуємо, що раніше аналітик АМУ Людмила Мозгова під час комітетських слухань висловила пропозиції органів місцевого самоврядування щодо реформування системи дошкільної освіти.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: