10 / Квітень, 2020
Асоціація міст України проаналізувала проєкт постанови Кабміну "Про затвердження Порядку установлення диференційованої плати за надання соціальних послуг", розроблений Мінсоцполітики. Порядком визначається механізм відшкодування органами місцевого самоврядування вартості соціальних послуг підприємствам, установам і організаціям, які надають соціальні послуги.
АМУ вважає, що ці норми порушують загальні підходи бюджетування та не є предметом регулювання Порядку, адже:
-
бюджетні відносини органів місцевого самоврядування та надавачів соціальних послуг комунальної форми власності уже врегульовані бюджетним законодавством;
-
бюджетні відносини органів місцевого самоврядування та надавачів соціальних послуг приватної форми власності врегульовуються договорами, відповідно до яких надаються соціальні послуги (соціальне замовлення, публічні закупівлі, конкурс соціальних проєктів та програм тощо).
Також АМУ надала певні пропозиції до Порядку:
1) визначити, що рішення про надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів може приймати місцева держадміністрація або орган місцеого самоврядування;
2) переглянути на відповідність один одному п.8 та п.9 Порядку, або уточнити їх;
3) для полегшеня користування Порядком необхідно доповнити п.3 абзацом такого змісту: "Соціальні послуги із встановленням диференційованої плати понад обсяг, визначений державними стандартами соціальних послуг, надаються за повну плату";
4) визначити, що диференційована плата не встановлюється для окремих категорій громадян (які визначені в абзаці другому підпункту "а" п.1 частини другої ст. 28 Закону України "Про соціальні послуги") та до яких прийняте рішення органом держвлади або органом місцевого самоврядування.
Враховуючи зазначене, АМУ погоджує проєкт постанови із зауваженнями та пропонує не врегульовувати норми бюджетного законодавства в Порядку установлення диференційованої плати за надання соціальних послуг.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: