06 / Листопад, 2019
6 листопада 2019 року у Міністерстві освіти і науки України під головування заступника Міністра освіти і науки України Любомири Мандзій відбулось перше засідання робочої групи з розроблення проєкту Дорожньої карти впровадження профільної середньої освіти. Участь у зустрічі беруть представники Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій-народні депутати Сергій Колебошин та Наталія Піпа, Міністерства освіти і науки України Олег Шаров, Ірина Шумік, Андрій Осмоловський, Олександр Сич, Володимир Божинський, Наталія Байтемірова, Ганна Красноступ, Олена Ліннік, Катерина Мірошниченко, обласних департаментів освіти, керівники закладів освіти, помічники народних депутатів України, науковці та освітні експерти. Від Асоціації міст України участь у нараді взяла аналітик Аналітичного центру Асоціації міст України Людмила Мозгова. Під час робочої наради обговорили два важливих питання:
1. Забезпечення змісту освіти для академічних та професійних ліцеїв, розроблення відповідних Державних стандартів для старшої профільної школи.
2. Управління старшою профільною школою та її фінансування (рівень управління, джерела фінансування, наявність інфраструктури та формування мережі закладів).
Аналітик АМУ Людмила Мозгова наголосила на готовності міст утримувати мережу академічних ліцеїв та вже розпочатому відповідно до стратегій розвитку громад процесі в окремих містах із вивільнення приміщень під старшу профільну школу. Окрім того, також озвучила ризики, пов’язані з передачею управління виключно на обласний рівень. Таку передачу повноважень запропонували окремі народні депутати у правках до проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» (№ 0901 від 29.08.2019 року).
Наразі Міністерство освіти і науки України напрацьовує варіанти для формування моделі старшої профільної школи. Нагадуємо, що згідно з Законом України «Про освіту» вона матиме академічне та професійне спрямування.
Очікувано старша профільна школа стартуватиме раніше 2027 року, ніж як було визначено в Законі України «Про освіту».
Аналітичний центр АМУ
Галузь: