06 / Листопад, 2018
На розгляді в Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політики знаходиться проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал» (№8557 від 05.07.2018 року).
Асоціація міст України ознайомилася з Законопроектом та підтримує його основну ідею – створення потужного стимулу для залучення інвестицій в економіку України та забезпечення економічного зростання.
Але Асоціація міст України вважає, що прийняття деяких норм Законопроекту може негативно вплинути на бюджетний процес на місцевому рівні. Зокрема, є такі ризики:
-
втрати доходів місцевих бюджетів в розмірі 6,5 млрд грн (або 9,5% від загального обсягу податкових надходжень до місцевих бюджетів). Такі втрати будуть спричинені через скасування податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, який в повній мірі зараховується до місцевих бюджетів та 10% податку на прибуток підприємств, що зараховується до обласних бюджетів та бюджетів міста Києва і Севастополя;
-
невизначеність системи вирівнювання податкоспроможності обласних бюджетів в разі скасування податку на прибуток підприємств, від обсягів якого (разом із обсягом ПДФО та чисельністю населення) залежить індекс податкоспроможності території, а відтак і обсяг трансфертів;
-
ризик прийняття проектів місцевих бюджетів на 2019 рік. По-перше, при їх підготовці органи місцевого самоврядування орієнтуються у першу чергу на основні види доходів (надходжень) та обсяги трансфертів з державного бюджету. По-друге, відповідно до абзацу першого частини другої статті 77 Бюджетного кодексу, органи місцевого самоврядування мають затвердити свої бюджети до 25 грудня, року що передує плановому. Однак, Законопроектом передбачено лише з 1 грудня почати складати Реєстр платників податку на виведений капітал (читати більше в аналітичній довідці АМУ).
Позиція АМУ висловлена у листі до Голови парламентського Комітету з питань податкової та митної політики Н.Южаніної (читати лист АМУ)
Галузь: